Thursday, September 20

梦 · 失眠


似真似假
亦假亦真
有时很绮丽
有时很狰狞

做噩梦时

害怕无助吞噬了我
多希望那不是真的
睁开眼的一瞬间
很庆幸自己仍躺在床上
很庆幸刚刚的一切不是真的

做美梦时

幸福温暖淹没了我
可潜意识里非常清楚
这只是一场梦
里面的主角只是梦里的我
醒来时
很遗憾刚刚的一切只是一场梦

做了噩梦

我会哭
可是不再哭着找妈妈
只是静静地流泪
做了美梦
我笑了
静静回味那份虚拟的喜悦

现实中的泪水会流进梦里

梦里的美好却带不进现实中

没事

我只是在哀悼
幻灭的美梦

最近
妮子常常失眠
以往从不曾有这样的困扰
很苦恼
为何会失眠
原因找不到
一直都过着
没有压力
没有哀伤
的日子

妈妈说

枕头拿去晒一晒
染一染阳光
失眠就不见了
不知道是不是真的

失眠很辛苦

好不容易睡着了
一连串的梦
却让我睡不安稳
睡睡醒醒
睡眠品质不佳
精神不济

也许是以往睡太多了吧

现在处罚处罚一下
把睡过多的那一份
用现在失眠的时间
补一补

老天保佑

让我从今以后
能安安稳稳地休息吧
高枕无忧的夜晚
你等着吧
我很快就会来抓你了

4 comments:

  1. are u ok gal? shi mian ah... haiz.. try drink a cup of warm milk b4 going to bed lo

    ReplyDelete
  2. 学姐,最近失眠噢..
    失眠的话,就利用时间读读书吧..面对书本,一定会打瞌睡(不知你会有这样的现象吗?)
    不然,白天多运动,晚上累了,自然就不会失眠,还很熟睡,也就不会发梦咯..
    哈哈..希望失眠能快快离开你啦!

    ReplyDelete
  3. Maybe your dreams are trying to tell you something, or maybe there's soemthing that you want a lot or crave a lot and you think about it a lot which is why the dreams are popping up..

    Yea like what wawei said.. Warm milk works when you can't sleep.. Or try to do something until you're really tired then you'll fall into a sweet sleep.

    ReplyDelete
  4. wawai, dun worry.. i m fine here. jz tat i cudnt fall asleep at nites.. haha! drinking warm milk? hmm.. i dun hav tat habit le.. plus after i brush my teeth, i feel so energetic.. haha!

    佳琪,读书?有想过,因为我是一看到密密麻麻的字就会睡着的那种人。不过一躺在床上,我就很懒惰跑下楼拿书,而且我怕黑。嘿嘿…但愿失眠早日弃甲而逃啰。

    mr pong! my dreams are trying to tell me something?? hmm.. recently i daydream a lot.. mebe it's the cause. something i crave a lot? mebe u're right =) yep.. i would try u guys' suggestions.. drink a cup of warm milk, do some reading.. thanks for ya all concern ;)

    ReplyDelete