Monday, February 18

放心吧,都会过去的

嗵、嗵、嗵…
从来没有感觉过
自己的心跳声那么实在
那么清晰
一声一声的
响亮得快令我窒息

原来被烈酒灌醉时
心跳仍是扑通扑通的
神志不清之时
至少那颗跳动的心
仍清醒依旧

一整日不断袭击而来的忐忑
几乎将我淹没
看不见握不着一线生机

挣扎着
浮沉着
断断续续地

没什么
只因为今日是极其重要的历史性一刻
很庆幸的
我是盎着笑脸写下这对我来说
意义重大的一刻
老天保庇啊

猜着了吗?
没错
承蒙老天眷顾
惹人爱的老天爷
不负我忘得如了我愿
过了五关斩了六将
我考试终于过关啦!
虽然这并不是什么天大喜事
虽然我真的只是低空掠过
不过却足以让我高兴一整天了

好在之前一点点的努力没有白费
好在爸妈的每滴血汗没被我糟蹋
好在我无需再费神熬通宵开夜车
好在爸妈不必压抑着失望安慰我

不过看得出
老妈似乎对我过低的分数有些介怀
早知如此就该直接把分数那环免了

最近身边些许朋友好像心情不太晴朗
总有些恼人的阴霾阴魂不散地痴缠着
我坚信一切的不顺心
都会随着一阵深夜的巴山雨
或是明朝的第一缕耀眼晨曦
化成袅袅轻烟坎坎而升

你们呆滞的目光
失去神采的牵强笑脸
歪着脑袋闷闷不乐心事重重
在一旁的我却只能呆呆地看着
就连一句话也不敢哼
深怕踩到地雷一发不可收拾

老妈说今年我犯太岁冲白虎
原来也会殃及我身边的你们噢?
好吧
去庙里拜拜打小人时我会带多双拖鞋
敲得咯咯响
把你们生活中的不速之客
统统打进天牢
永不超身

小人们
给我

16 comments:

  1. 恭喜妳。話說回來,那是甚麼考試?

    一天都亮了。

    ReplyDelete
  2. 恭喜你哦!!
    终于可以放下心头大石了..
    呵呵~~

    接下来也要再接再厉喔!!^^

    ReplyDelete
  3. yo.. congrats oh... hahaha.. great to hear that you passed your exam.. :D

    ReplyDelete
  4. 今年的女人都爱借酒消愁?就连我心中最单纯的小妮子也开始爱上了酒?
    今日的成绩不代表明日的一切,人的个性与想法才是决定日后的成就

    ReplyDelete
  5. haha, u finished ur exam, but next week is mine... i know ur standard is higher, but for me, i really cant afford to get high marks.. lolz

    ReplyDelete
  6. 堕天使,是CAT的会计课程,一年得考九张paper

    JR,我会的,我也不太能喝酒,单是一小杯红酒就病倒了

    pig pig,谢谢你噢!大家一起为自己加油打气吧!

    Lee Chien, thanks a bunch! ya.. i too feel relieved after i knew my results. haha!

    kukuciao~,没啦,我没喝酒,看来我用词不当让你们误会了,得面壁检讨检讨…成绩啊,不过关我就得重考,我是懒惰的,不愿重考,哈哈

    界豪,要对自己有信心一些,忙着考试之余别忘了休息噢

    ReplyDelete
  7. 哇~那以后你的名字后面不就能够放CAT了吗??
    印象是这样没错啦...有考虑印名片威风一下吗?
    哈哈~~我要等到何年何日才轮到自己啊~~~

    ReplyDelete
  8. 恭喜啊...
    祝你以后都一路顺风哦... :P

    ReplyDelete
  9. Congrats... haha... already tell my roommate n now is you... Yeah.... pass dy.... Congrats again...

    ReplyDelete
  10. interesting! i like your passage very much!

    ReplyDelete
  11. joz,还没啦,我只考了几张paper而已,还没能那么威风,哈哈

    Ecl!5oNz,谢谢噢,若真能一帆风顺,你就功不可没啊,哈哈

    tansoup1020, haha! thanks a lot o! ya, i noe from ur blog that ur roommate pass all the papers. geng!

    super saiyan 3,在接下联吗?哈哈!贵人们,给我,来!

    colby, thanks for appreciating my words!

    ReplyDelete
  12. wei...lil gal...
    sorry.. i wasnt in very good mood whn ur results were out.. so i din ask u bout it...
    glad to hear tat u've passed...i told u u cud...=) shud trust me more.. lol
    take k gal...

    ReplyDelete
  13. sometimes i just can't help it but laugh when i read your posts.. Especially the last part.. haha..

    Glad to know that you've made it! Congrats! Another obstacle over, i guess there will be more to come still in the future?

    ReplyDelete
  14. wawai, it's ok. u noe tat i wont blame u for not sharing my happiness, rite? ya, mebe u hav the talent to foresee the future, i reli shud hav trusted u more but jz tat sometimes i wil doubt bout myself. haha!

    steve, tat means reading my post is good to ur health, so u better visit me more a! ahahaha! yap, bout the upcoming difficulties, i guess i stil need to be more tough e. perhaps i can get over it=)

    ReplyDelete