Sunday, March 30

想阖上眼,空白一阵

依稀记得
当你在四十多双疑惑的稚嫩眼睛前
在黑板上有力地勾勒出自己的名字
当时我歪着头在想
好一个你引以为荣典型俗气的名字

依稀记得

一横一竖毫不马虎你的一手好字
或许当时年纪尚轻
未熟的思想根本不懂得
你的一笔一划隐着若干年来历许的沧桑

依稀记得

鼻梁上架着金丝边眼镜的你
娇小的身躯却禁锢不住你飞泻的智慧
还有你轻轻不经意微笑时
偶尔露出深烙我心的虎牙

此刻的种种依稀记得

会不会随着时光的盲目洗涤
逐渐云淡风清后飞散
淡得清得似乎你我从无交集


就是这样
因为失去了
一切模糊曾经省略的景象
却在失去那刻清晰无比

我恐惧

深怕以后我记不着你
深怕生命里再也没有你的痕迹

多沉重

可是我想担下这份沉重
因为
你确实在我的过去
真实深刻地存在着

我忘了你经历了多少个暖和的冬

却无法忘怀
不费吹灰之力掩了你的年龄的
你的笑颜

让之永恒吧

但愿你在另一个世界
依然安好

我记住了

沈金郿老师
曾经毫不厌倦
我们的启蒙教师


朋友们
突然想念你们了
也许是将对生命叵测的无力感
寄托在对你们突如其来的想念
就像蟹寄生

不会的
不会再像上次一样
不接电话不回讯息

人生无常
无声的
一片

8 comments:

  1. 這那叫空白一陣,豐富得很啦!

    ReplyDelete
  2. 你的blog内容好丰富
    看不完@@

    ReplyDelete
  3. 你还记得她??我的二年级级任老师..
    现在对我们的小学老师,印象模糊..
    有些遇见了,会不知觉喊声"老师"
    有些却不敢喊,深怕他们已遗忘了我们..
    你呢?

    ReplyDelete
  4. Sigh...

    Your words really reflected the way she looked n behaved, at least from what i last remembered her. I felt warm after reading ur post, but at the same time i felt solemn, such a beautiful picture of her in our minds, will now only be pictures and memories.

    As u've said, we can have no idea for how can the memories of her last. No words can describe the feeling of helplessness in this regard.

    ReplyDelete
  5. 生命本是无常,一个过客就可以让你付出感情,看来妮子的却是重感情的人~

    ReplyDelete
  6. Super Saiyan 3,我是说想让思绪放空啦,呵呵

    长不大的clover,谢谢光临噢,写部落大概一年了,你看不完也是情有可原的

    永远的阳光,当然记得,她是我三年的级任老师,但她现在只能活在我们的记忆里…现在在街上偶遇小学老师也会叫他们一声老师

    mr pong, i read ur entry too. what i've written here was my blurred impression she once gave me. i hadnt seen her for quite some time, and now i can only see her in pics! that's reli sad.. i'm sure you know that too. my heart was knotted up when i saw her pic in the newspaper. like my mum said, she's such a nice lady..

    kukuciao~,其实她不仅仅是个过客,因为她是塑造今日的我的功臣之一,没有她,我想你也不会看见你眼中重感情的妮子

    ReplyDelete
  7. 永远的阳光,那是一定的…

    ReplyDelete