Tuesday, April 15

曾经嫣红,馊了的豆


清新青草馨淡淡芳柔
描绘秋末冬来的间奏
忽而黯了的眸
暮然地不是你柔荑小手
翩翩落叶季节变迁的愁

回眸
谁人候在灯火阑珊处痴守
怅然一路倔强地不愿拧首
理所当然罔顾谢幕的身后

你说只要随着你出走
就能寻回思念的部首

悄悄话一篓篓
无人叩首
落了胭脂扣

我说你我不会有重逢的以后
邂逅的红豆早已哀号七重奏

童话其实浅白真实既简陋
恰似汉堡里薄薄微焦的肉




失眠夜,突而文思泉涌
初恋的心情,红豆泣诉
莞尔一笑,已逝的曾经

13 comments:

  1. beautiful piece..
    you should submit it to some song writers...It can probably be a hit song lyric..

    ReplyDelete
  2. hey girl... how have you been? Never seems to be able to catch you...

    Must have a get together some time..what do you think?

    ReplyDelete
  3. 原来妮子小小年纪就尝过“向左走,向右走“恋爱滋味。。

    ReplyDelete
  4. 女人最难忘的是初恋还是初夜?还是对于女人初恋=初夜?哈哈~

    ReplyDelete
  5. 初恋的感觉都已经被遗忘了
    可能男生就是那么善忘吧~

    ReplyDelete
  6. 宝贝,我看你这篇看了好多次,我很喜欢!
    你每次写的文章总是让我很惊叹~

    呵呵,我好想知道你的初恋故事呢~

    ReplyDelete
  7. Beverly's Secret, your compliment makes my sleepless night! it's merely my thoughts and feelings, so i prefer to share this with you all *wink*

    aV, so surprised to see you here! i saw you a couple times at college. you were lecturing in 2c. haha! of cuz! sometime before hua ping mentioned about a bbq plan. how's it? date confirmed?

    紫藤花,淡淡的初恋,给了你向左走,向右走的感觉,嗯,两人却是错开了

    kukuciao~,初恋那么纯,和初夜有关系噢?以kukuciao~之心,度妮子之腹啊

    鱿鱼,或许男生是有选择性的遗忘,女生却将之照单全收了,有时遗忘未必是件坏事啊

    鲁比,很高兴你喜欢啊,呵呵~我的初恋啊,很轻很淡,却会让人嫣然一笑的回忆,若你不嫌闷,下次我偷偷跟你说故事*嘘…*

    ReplyDelete
  8. 初念的感觉很模糊了..
    那无情的时间把他带走的..

    ReplyDelete
  9. xiulongbao,虽很模糊但毕竟曾经艳丽绽放,时间把他带走了,将来也必定会把更好的他送到你身边,我相信

    ReplyDelete
  10. emilio 我真的愛死你了。。 文章總是那么詩情畫意。。

    錯過的愛,會遺憾吧。。

    ReplyDelete
  11. 皮蛋,你爱我我会羞羞脸红噢,哈哈~失去的也许开始时会觉得深深遗憾,不过过后回味这份遗憾还有些说不出的感觉,微微的甜与酸

    ReplyDelete
  12. wah...your poem is a bit deep for me leh..

    ReplyDelete
  13. jin, it's because i think too much you think too less le.. haha! or long time didnt touch chinese d? btw, am so surprised to see your comment!

    ReplyDelete